Waterfall wandeling vanuit Moni - Reisverslag uit Ende, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu Waterfall wandeling vanuit Moni - Reisverslag uit Ende, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu

Waterfall wandeling vanuit Moni

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg tilly

14 September 2019 | Indonesië, Ende

Een heerlijke nacht gehad. Gelukkig geen last van de rastaparty bij de buren. Het hele dorp lijkt een BoB Marley aanhanger te zijn. Veel
Jongelui dragen enorme dreadlock kapsels en lijken relaxed.
Dat is wel een leuk sfeertje. Zit rond acht uur aan het ontbijt een heerlijke pannenkoek met vers fruit. We doen het lekker rustig aan zit rond acht uur aan het ontbijt een heerlijke pannenkoek met vers fruit. We doen het lekker rustig aan we doen het lekker rustig aan aan . Ik loop een keer naar de ATM om te pinnen en we drinken wat thee. Ik loop een keer naar de ATM om te pinnen en we drinken wat thee. De benen protesteren wel na de flinke wandeling van gisteren. We nemen ons dan ook voor om vandaag niet al te lang te gaan. Na wat kleine boodschappen bij een winkeltje waar een heel klein vrouwtje in staat gaan we aan de wandel. Het is inmiddels erg warm maar de waterval willen we toch wel effe bezoeken. Die is snel gevonden even buiten het dorp. 10.000 rp tax en we kunnen er naar toe. Een kort pad leidt ons naar een oase van groen! Prachtige vlinders en een kletterende waterval. Je zou in de poel kunnen plonzen maar aangezien we nog verder willen wandelen doen we dat niet
We trotseren de bamboe bruggetjes en komen bij de tweede waterval. Deze is 22 m hoog het ziet er prachtig uit. Weer terug naar het pad vervolgen we onze weg en dat zullen we weten. we moeten steeds maar omhoog klimmen , klimmen , klimmen en gelukkig is er soms een heerlijke wind. Als we omdraaien hebben we een prachtig uitzicht maar toch staat onze neus voornamelijk vooruit en omhoog! Na n uur denk ik zijn we boven en vervolgen we onze weg langs en door dorpen. Wederom aanspraak van dorpsbewoners en kinderen.
We lopen over de grote weg terug waar het gelukkig niet druk is.. Langs rijstvelden waar de irrigatie systemen volop werken om alles an water te voorzien. Op dit tijdstip (14.00) in deze hitte is een enkeling op het veld aan het werk. Wel zien we mensen de was doen langs de weg waar ook het water wordt langs gevoerd.
We lopen en lopen drinken in n piepklein winkeltje n cola bij een vrouwtje die achter de bali op een bed ligt te slapen. 2 blikjes cola voor nog geen 75 ct. Ze krijgt n fooi !
Dan om n uur of 3 n restaurant waar ik n omelet eet en jim: mie ajam, allebei lekker!
Dan blijkt t nog maar even naar huis . Gelukkig! Douchen en relaxen. Ondanks de niet geplande Lange wandeling was t weer een mooie dag. Morgen vroeg gaan we t meemaken , we nemen de lijndienst naar Ende en van daaruit gaan we meteen door naar Bajawa ook per bus. Dus dat wordt reizen morgen

• 16 September 2019 - 17:43

Jan Van Strien:

Heeeeel leuk om te lezen !!! Ik reis mee met jullie.

• 17 September 2019 - 18:10

Agnes De Roeper:

Heel leuk om jullie te volgen