Kuta dag 3 en dag 4 - Reisverslag uit Selongbelanak Timur, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu Kuta dag 3 en dag 4 - Reisverslag uit Selongbelanak Timur, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu

Kuta dag 3 en dag 4

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg tilly

13 Oktober 2019 | Indonesië, Selongbelanak Timur

11 oktober: al vroeg op om naar het vliegveld te vertrekken. Dezelfde chauffeur rijdt ons als gisteren en nu lijkt hij toch wel te kunnen rijden. (Gelukkig) Veronique arriveert op de geplande tijd maar t duurt ff voor we elkaar weten te vinden omdat zij ergens anders zit te wachten als wij. Ze is door Garuda goed in de watten gelegd vanwege de gecancelde vlucht en al mooi bijgeslapen. Dus eerst een duik in het zwembad en wat bij praten.
We wandelen later naar t dorp maar o o wat is het heet. Overal ! We lopen langs het strand en dan vluchten we een cafe binnen waar de vans aan het plafond gelukkig voor een briesje zorgen. Ons drankje wordt bezorgd en het blijken zeer verantwoorde smoothies te zijn. Jim lekker wortelsap met gember ( dat vind hij niet erg lekker maar drinkt het stoer op) ik krijg iets met spinazie en komkommer. Dus echt gezond en verstandig! Veronique komt er het beste vanaf met een zoet drankje iets met strawberry!
We eten in een prachtige tuin. Ik neem heerlijke gado gado. Terug in de Homestay nemen we nog n duik in t zwembad om vervolgens vroeg t bed op te zoeken.
12 oktober:
Vandaag de scooters op naar de stranden. Veronique ontpopt zich als een echte motormuis en na ff wennen scheurt ze door het lombok landschap. We zoeken t strandje Tomang Omang maar dat zo blijkt later zijn we voorbij gereden. Ook niet erg want we komen bij een echt super mooi strand en....... we zijn de enige bezoekers. Geweldig. Het strand wit, het water zo blauw en turkoois , geweldig. Weinig schaduw maar we kunnen in zo’n indo hutje met dak er boven zitten. Super!! Het strand heet : pantai Torok air Belor. Een echte aanrader voor als je in de buurt bent. We vervolgen onze scooter tocht naar Selong Belanak waar we lunchen, luieren, wandelen, ik loop hard langs het strand ( eerste keer sinds bijna 7 weken ) eten n geroosterde maiskolf en schrijven een felicitatie in het zand voor Resie’s verjaardag. Moe en loom van de zon gaan we naar huis. De backpack wordt ingepakt voor ons vertrek morgen naar Tetabutu

• 01 November 2019 - 15:36

Jan Van Strien: