Snorkelen gili air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu Snorkelen gili air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu

Snorkelen gili air

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg tilly

17 Oktober 2019 | Indonesië, Gili Air

17 oktober donderdag! Vandaag zijn we 6 weken onderweg. En wat hebben we een prachtige tijd. Zoveel gezien en veel mensen ontmoet en gesproken en de dag van vandaag was ook weer heerlijk. We hebben een snorkeltour gedaan naar alle 3 de eilanden. Als we al dachten dat we met ons drieën op n bootje gingen dan was dat mis: we waren met een kleine 30 man, entree bandje om de pols voor de herkenning bij de boot!? Later blijkt dat er heel veel boten zijn en wij onze gids en boot goed in de gaten moeten houden. Eerst naar trawagan waar we geacht worden de gids te volgen in het water. Nou zoiets heb ik nog nooit gedaan of meegemaakt. 30 man met van die belachelijk uitziende snorkels of zoals ik met teletubbie maskers. Echt ongelooflijk en vooral die mensen met die vinnen aan de voeten hebben flink ruimte nodig. Alles krioelt door elkaar en dan ineens hebben we beet: en zeeschildpad is gespot en iedereen snorkelt en zwemt achter de guide aan die Echt waar, een soort van aanwijsstok bij zich heeft. Hij wijst op de bodem naar een schildpad en maakt hem wakker ( als die al waardoor hij gaat zwemmen. Helaas kunnen we geen ahh of ohh roepen, we hebben immers die snorkels in de mond, en ook klappen is niet gemakkelijk onder water. Enfin we zien veel schildpadden dat is waar maar het is een attractiepark. Ik ben vooral in het begin bezig geweest met jim wetende dat hij dit helemaal niks vind en of hij de koers kan houden. Een gids volgen in water is niet gemakkelijk en hij heeft steeds moeite met naar een bepaald punt zwemmen. Ik zag steeds dat grijze bolletje buiten de groep. Jim is nooit een groepsmens geweest en al helemaal niet met snorkelen. Gelukkig kunnen we er om lachen en met ons ook andere toeristen op de boot. We gaan na deze attractie nog naar 3 andere locaties ( een beekdengroep onder water maar door al het gespartel van de mensvissen is het er veel te druk. Er zijn namelijk nog heel wat biten met groepen mensen daar. En..... er worden sekfies gemaakt onder water! ) niets kan tippen aan onze vorige snorkeltours. Maar met zwemmen en snorkelen, bootje varen op turkoois tot knalblauw water , dat ook nog eens kraakhelder is, is sowieso niet mis. We hebben een prachtige dag die we afsluiten met een koud biertje op een strandbed vlak bij huis. Super.
Vanavond lopen we naar het strand om de zon onder te zien gaan. Het is heerlijk aan het strand maar nog heel warm en dat is het ook de hele avond gebleven. Als het donker is gaan we eten En omdat we in toeristisch gebied zitten is en veel keuze uit restaurants en eten bestel ik een verrukkelijke pizza, jim kip met rijst en veronique cap caj beef. Met: n dubbele cocktail want het is nog happy hour. Lekker!
Rond half 9 zijn we thuis waar we het snorkelklasje evalueren en de slappe lach krijgen. Het was weer een mooie dag

• 17 Oktober 2019 - 16:08

Agnes De Roeper:

Weer n leuk verhaal , jullie komen als vis terug. ❤️❤️❤️❤️

• 17 Oktober 2019 - 16:43

Jacqie:

Dat massale zal inderdaad niets voor Jim zijn. En lijkt me ook fijner met een klein groepje. Maar super dagje weer zo te lezen. X

• 19 Oktober 2019 - 01:57

Veronique:

Echt hilarische toestanden! Gelukkig konden we er om lachen.
    "Here is another one! Verrie bik one come and see kwick!"
    Hahahahaha

• 01 November 2019 - 15:49

Jan Van Strien:

Leuke dag maar onder begeleiding snorkelen lijkt me ook niet zo mijn ding.