Naar Ruteng - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu Naar Ruteng - Reisverslag uit Bajawa, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu

Naar Ruteng

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg tilly

18 September 2019 | Indonesië, Bajawa

Na wat heen en weer gepraat krijgen we een shared taxi anuit Manulalu naar Ruteng. I.p.v. half 10 is hij er om 10 u. Op weg naar Bajawa waar nog 2 gasten opgehaald moeten worden. Het is een rustige driver waarvan we de naam niet weten. We draaien weer heerlijk over de bochtige weg totdat we in Bajawa zijn. Daar gaan we tanken! Let op we staan in een lange file die milimetertjes opschuift. Bijna een uur later hebben we benzine en rijden we een klein stukje naar de parkeerplaats van een hotel waar nummer 3 en 4 opgehaald worden. Ook hier wachten we al geruime tijd maar nr 3 is gearriveerd. We blijven wachten . Ik loop naar de driver en vraag hoelang t gaat duren voordat we vertrekken, zegt ie doodleuk nog 30 minuten.
Ik reageer niet al te vriendelijk en in een keer komt hij met nr 3 aanlopen en we vertrekken! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dat heb je dus met een shared taxi. We betalen 150.000 rp per persoon, dat is nog geen €10,- p.p voor een rit van 4 tot 5 uur.
Persoon 3 is een man uit Timor die geen Engels spreekt dus veel te praten is er niet.
Wederom is er een prachtige natuur te bewonderen met diepe dalen en hoge bergen.
Onderweg is het hetzelfde verhaal als van Moni naar Bajawa. Draaien , kronkelen en veel verkeer. Onderweg stoppen we bij een padang restaurant! Je krijgt er witte rijst en verder zoek je uit in een soort vitrine wat je erbij wilt. Gebakken kip, ei , vis etc
Jim eet n bordje rijst met toe behoren. Ik waag me er niet aan en neem thee.
Buiten loop ik ff naar t strand waar twee meisje lopen die meteen vragen om n selfie. Oké dan . Na menig uurtje rijden arriveren we in Ruteng. Op het eerste oog n stad die smerig en grauw aandoet. Het buurtje waar we zitten is ff wennen maar blijkt oke. Zoals alles wel oké is, iedereen is erg aardig. De Homestay Riam is prima maar de kamer ruikt scherp naar mottenballen. Dat geurtje kom je hier wel vaker tegen. we eten op aanraden bij spring hills. Lekker maar voor ons doen prijzig. En we hebben al lekkerder gegeten . Alweer moe van het reizen en alle indrukken rond 10 u naar ons bed. Doei doei !

• 19 September 2019 - 14:54

Janneke:

Leuk te lezen, hoor! Nog geen buikklachten gehad?

• 20 September 2019 - 06:23

Jan Van Strien:

Geduld is een schone zaak. pffffff