Tetenatu naar gili air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu Tetenatu naar gili air - Reisverslag uit Gili Air, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu

Tetenatu naar gili air

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg tilly

16 Oktober 2019 | Indonesië, Gili Air

16 oktober,
Vanochtend afscheid genomen van de eigenaresse van de Homestay! Wat een aardige en lieve vrouw. Van s’ochtends 5 tot s’avonds 9 werd je indien nodig op je wenken bediend. Je hoefde maar te kicken of er waren al een of meerdere mannetjes of vrouwen ter beschikking om te gidsen, eten te koken. Naar de bank? Hup scooter geregeld. Car naar Bangsal, telefoontje en klaar. Echt super service! Het was basic maar echt fijn hier!
De car naar Bangsal met driver, staat dan ook ruim op tijd klaar en als de jongen n sigaret gerookt heeft (overigens alle mannen stomen er hier volop op los. Kan geen kwaad zei er een, ik drink elke dag kokossap en dat houdt me gezond. Still dreaming boy ) gaan we op weg naar Bangsal waar we de boot naar Gili Air nemen. Een erg mooie route waar de chauffeur de hoofdstad Materam mijdt ivm drukte. Fijn vorig jaar was t daar een heksenketel! Door de bergen over een goede weg zijn we hier getuigen van prachtige natuur, maar ook van het feit hoe Lombok zijn wonden likt na de aardbeving van vorig jaar. In het westen heeft die naar horen zeggen flink uitgepakt en dat is zichtbaar. Nog veel kapot, in opbouw en we zien een groot opvang terrein waarop aluminium huisjes ( ter grootte van een schuurtje )

• 01 November 2019 - 15:45

Jan Van Strien: