Kuta ( lombok ) 2 - Reisverslag uit Selongbelanak Timur, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu Kuta ( lombok ) 2 - Reisverslag uit Selongbelanak Timur, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu

Kuta ( lombok ) 2

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg tilly

10 Oktober 2019 | Indonesië, Selongbelanak Timur

10 oktober. Het ontbijt smaakt prima in Warung tri Putri. Ze hebben een Homestay, warung en winkel, verhuren scooters, taxi service, doen de was voor je, en er is roomservice voor als je dat wilt. Een echt familie bedrijf. Alles kan geregeld worden. Er is een Ned man die met een uitwijk manoeuvre gevallen is met de scooter. Hij komt hier vaker maar de service ook met dit ongeval is prima. Jammer voor deze man maar zaterdag wordt hij toch geopereerd aan een flinke breuk in het sleutelbeen. Pechvogel!
Jim voelde zich n paar dagen minder lekker ws teveel zon en had n ochtend en avond hoestje. Dit lijkt op zijn return. Drinken drinken drinken bij deze warmte en vooral als je altijd al zo hevig transpireert.
Ons ontbijt is weer prima en dan trekken we er op uit met de scooter. Eerst naar
Tanjung Aan Beach en later Pantai Putri Nyale ( mandalika ).
Tanjung Aan waar we vorig jaar ook waren. Ligbed, parasol, insmeren en zwemmen. De tijd verstrijkt en ik heb eigenlijk wel zin in iets actiefs. Voor wandelen is het te (bloed) heet. Omdat er een mannetje rondloopt die n uurtje of 2 varen met snorkelen aanbiedt ( wat verderop op zee bij de eilandjes) informeer ik naar de mogelijkheden en prijzen. Hij wijst mij een stel aan die dit gegaan hebben: aske them! En dat doe ik. Het Australische stel zegt: save your money ! Ze hebben alleen kapot koraal gezien geen vis en troebel water. Dan maar geen actie! Nog ff zwemmen, maar was t eerst nog wat zeewier wat er dreef nu het vloed wordt komt er toch ook veel rotzooi mee het strand op. Jammer de bammer . Verder worden we hier vermaakt door de verkopers van sarongs, armbandjes en t shirts. Als we iets kopen zijn de anderen teleurgesteld etc. Maar we kunnen niet bij iedereen iets kopen.
Overigens hebben we vanmorgen een vuilniswagen gezien die de groene containers ( jaja gespot hier in Kuta ) leeg maakt. Weliswaar wordt het op een open vrachtwagentje gekiept waarop een jongen staat met waarschijnlijk slippertjes aan die de boel wat aanstampt . En dan volgt de vraag: waar gaat de rotzooi naar toe? Misschien is er een vuilnisbelt ergens!
Na een heerlijke maaltijd op het strand bij Warung Turtle van kangkung ( waterspinazie ) kweet niet of dit zo goed geschreven is en jim mie met seafood gaan we naar het volgende strandje waar een beelden groep moet staan. .Pantai Putri Nyale Mandalika . Teveel om te omschrijven maar: mooi strand door rotsen omgeven, beelden groep bekeken, gaat over een princes die meerdere lovers had etc en de zee in is gelopen . O ja en om er te komen moeten we door een klein hutje en daar grijpt een aap mijn sarong en een hond begint te grommen omdat ik schrik. De aap zit vast aan een touw en zoals de vrouw zegt: hij vind je sarong leuk.
Mandalika is een gebied waar over een paar jaar mega hotels staan en een grandprix circuit ligt. Het is volop in ontwikkeling. Dat Lombok gaat veranderen is zeker. Het laatste strandje is er een met flinke hoge golven waar surfers hun best doen. Leuk om te zien. Met een hapje ( lees springrolls en pisang goreng met kaas, chocolade en mierzoet ijs en biertje op de kamer (roomservice) voor 100.000 rupiah. Na wat appen met veronique die inmiddels hoog en droog zit in hotel Harris in Denpasar vanwege de gecancelde vlucht naar Lombok, sluiten we de dag af!

• 11 Oktober 2019 - 06:27

Jan Van Strien:

Voor 2020 al geboekt maar 2021 zal ook Bali en Lombok worden denk ik :-)

• 14 Oktober 2019 - 12:38

Annemiek En Hans:

Lekker warm bij jullie! Wij liepen gisteren met de muts op en das om ... Siberie! Best lekker fris hoor! Lieve Gr.@