Ruteng - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu Ruteng - Reisverslag uit Ruteng, Indonesië van tilly - WaarBenJij.nu

Ruteng

Door: Tilly

Blijf op de hoogte en volg tilly

20 September 2019 | Indonesië, Ruteng

Donderdag 19 sept: tijdens het ontbijt 2 sneetjes witbrood , gebakken ei, droog wit broodje en banaan krijgen we bezoek van Vicky student tourisme en gestuurd door de eigenaa van de Homestay om ons zonodig te helpen waar nodig met activiteiten. Ik ga hier in het drukke chaotische verkeer liever niet met de scooter dus dat valt af. We willen de Spiderweb rijstvelden zien en naar de waterval. Maar eerst naar de bekende markt hier die deels in grotten is. Er is alles te krijgen en de groenten, fruit etc liggen altijd zo mooi gepresenteerd. Daarna regelen we de bus voor zaterdagmorgen naar Labuan bajo. Gaan we ervaren hoe dat bevalt! Er kunnen max 12 personen in deze bus en je leest er goede en minder goede verhalen over. We gaan het mee maken .
Hij gaat een bemo regelen ( is goedkoop en willen we proberen ) En dan komt hij terug met een auto met chauffeur: privé en comfortabeler for you mister. We gaan akkoord omdat het nog geen €15,- is . Op pad, een lange en vooral in t begin drukke weg die hoe verbazingwekkend kronkelt. Omhoog omhoog omlaag omhoog, later wordt de weg smaller en na wat afslagen komen we uit op een hotseknotsepad en lopen we de laatste kilometers.
Uit een plaatselijke kampong komen enkele jongens die meelopen naar de waterval voor onze veiligheid. Haha ik moet lachen wij tweetjes met inmiddels 4 man begeleiding want Vicky gaat ook mee. Het is een prachtige wandeling die langzaamaan wat spannender wordt. We lopen over muurtjes van het irrigatiesysteem en er komt steeds meer diepte naast me. De bekende kriebel lees: hoogtevrees loert om de hoek en er zou me met 4 man begeleiding toch niets hoeven te gebeuren. Mij lijkt een stok handig en hul daar worden 2 stokken geregeld. Dat scheelt! We lopen hoger en hoger op naar die waterval. De jongens op hun slippertjes stappen stevig door. Soms neem ik even de tijd om van het prachtige uitzicht een foto te maken of van Jim die ook aardig doorstapt.
Dan komen er wat steilere stukjes zand en op de laatste hindernis voordat we bij de waterval zijn haak ik af. Jim neemt t steile stukje en de trap met begeleiding en ligt al snel te spetteren in het water. Ik heb een prachtig uitzicht en geniet van de omgeving. Tot 3 maal toe proberen de jongens me o er te halen om mee te gaan maar ik zit waar ik zit. Ze laten me zien hoe ik ook de trap kan mijden en alleen maar over de grote rotsen hief te lopen. No way! Ook niet met hulp. Iet ik ben benieuwd of jij dit gedaan zou hebben

  • 20 September 2019 - 06:38

    Jan Van Strien:

    Beetje flauw Til om niet het trapje te nemen :-) Je bent er maar één keer.

  • 20 September 2019 - 07:50

    Annemiek:

    Poeh! Zit je me uit te dagen?

  • 20 September 2019 - 08:41

    Agnes De Roeper:

    Ik zou het ook niet doen ,lekker zitten en genieten,
    Knuf Agnes

  • 20 September 2019 - 13:03

    Iet:

    Klinkt allemaal erg mooi: ik maak er zelf beelden bij. Ik zie jullie op de paadjes lopen

  • 20 September 2019 - 13:05

    Iet:

    Als jij al niet verder durfde dan was ik denk nog eerder al “afgestapt”

  • 22 September 2019 - 13:44

    Lisstte:

    Bij een 2de bezoek is t altijd minder spannend is mij ervaring..dus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ruteng

rondreis kleine sundaeilanden

met backpack willen we deze keer de kleinere eilanden bezoeken

Recente Reisverslagen:

30 Oktober 2019

Guangzhou

28 Oktober 2019

Canggu

27 Oktober 2019

Ubud

26 Oktober 2019

Ubud

24 Oktober 2019

Lovina, Kintamani, mount Batur
tilly

mooie reizen maken!

Actief sinds 09 Aug. 2019
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 5452

Voorgaande reizen:

05 September 2019 - 31 Oktober 2019

rondreis kleine sundaeilanden

Landen bezocht: